La Biblioteca

Normes d'ús

Servei de Préstec

• Tothom pot utilitzar el servei de préstec, siguis o no siguis resident a Torroella de Montgrí i l’Estartit. Només cal que et facis soci.
• Per fer-se soci has de passar pel taulell d’informació (Recepció, planta baixa) de la biblioteca, dona les teves dades i podràs fer-ne ús a l’instant.
• Recorda de comunicar-nos l’adreça de correu electrònic, si hi ha canvi de domicili i/o número de telèfon , per rebre de forma automàtica avisos.
• Tots els serveis de la biblioteca són gratuïts

Documents en préstec i dies de préstec

• La biblioteca Pere Blasi permet endur-se en préstec un màxim de 30 documents durant 30 dies si així ho desitgen.
• És molt important que passeu sempre pel taulell d’informació per emportar-vos els préstecs i per retornar-los.
• Per fer el préstec és imprescindible la presentació del carnet de la biblioteca o carnet que us identifiqui.

Renovació de documents

• En cas de ser necessari, els usuaris i usuàries podran realitzar fins a 2 renovacions, cada renovació per un període de 30 dies, sempre i quan el document no tingui cap reserva prèvia a la sol•licitud de renovació.
• La sol•licitud de renovació es pot fer directament al taulell de préstec de la biblioteca, per telèfon, per whatsapp o per correu electrònic especificant el teu nom i cognoms.

Reserves de documents

• Cada usuari o usuària podrà realitzar fins a 7 reserves.
• A l’usuari o usuària se li comunicarà l’arribada del document i disposarà de fins a 5 dies per passar a recollir el document.
• Si en el termini de 5 dies no s’ha vingut a recollir el document, s’anul•larà la reserva i es procedirà a satisfer la sol•licitud següent.
• La biblioteca t’avisarà telefònicament, per whatsapp o per correu electrònic de l’arribada del teu document.
• En el cas que s’informi a la biblioteca d’una adreça de correu electrònic, la comunicació es realitzarà mitjançant aquest sistema.


Penalitzacions per demores en el retorn de documents


• Per tal de garantir el correcte funcionament del servei i l’accés de tots els usuaris i usuàries als documents que necessiten es prega tenir especial cura en les dates de devolució dels documents prestats.
• En el cas de demores en la data de devolució de document, el sistema informàtic aplicarà automàticament una penalització d’un (1) punt per document i dia de retard a partir de la data de venciment del préstec.
• Per cada 90 punts de penalització acumulats s’aplicarà una exclusió temporal del servei de préstec a totes les biblioteques públiques de 15 dies.
• La data d’exclusió del servei de préstec començarà a comptar a partir de la data en què s’han retornat els documents.
 

Pèrdua o deteriorament.


• En cas de pèrdua o deteriorament de documents, hauràs d’abonar l’import del material (preu venda al públic) o restituir el document.
Sistema de recepció d’avisos per correu electrònic
• En cas de facilitar a la biblioteca una adreça de correu electrònic serà possible de rebre de forma automàtica avisos de propers venciments de terminis de préstecs, terminis vençuts i avisos d’arribada de documents reservats.