Lectura i discapacitat : què, qui i com
Barcelona : Publicacions Abadia de Montserrat, 2019 . 84 pResum:
Una de les tasques dels prescriptors de literatura infantil és la d'unir esforços per garantir que tots els nens i nenes accedeixin a la lectura en igualtat de condicions, sobretot, a la lectura com a font de plaer. Però no tots els infants tenen les mateixes capacitats...
Sovint pensem en la inclusivitat com una utopia, com un ideal que costa molt d'aconseguir per manca de recursos materials, humans, econòmics… Volem trencar aquests tòpics i conscienciar del poder que tenim els professionals i les famílies per contribuir a la inclusivitat plena. La manera com tractem les persones amb discapacitat pot marcar una gran diferència en el seu dia a dia i, de retruc, en la nostra societat.
En aquest llibre, trobareu un manual per entendre QUÈ és la discapacitat, QUINES són les necessitats lectores dels infants amb discapacitat i COM podem normalitzar-la a través d'una panoràmica del sector editorial i dels recursos que existeixen.