REGLAMENT SALA DE LECTURA DE CAMPLLONG
ARTÍCLE 1- MISSIÓ
La missió de la Sala de Lectura de Campllong és facilitar a tots els ciutadans sense excepció, l’accés lliure i sense límits al
coneixement, al pensament, a la cultura i a la informació.
ARTICLE 2- ACCÉS
1. L’accés a la Biblioteca serà lliure i gratuït per a tothom.
2. Quan sigui necessari per al correcte funcionament de l’espai, el personal de la Biblioteca podrà establir limitacions a aquest
principi, amb l’autoritat delegada de la institució de què depèn, és a dir, de l’Ajuntament de Campllong.
3. Els menors de 7 anys només podran accedir-hi acompanyats d’una persona major d’edat que se’n responsabilitzi.
4. La Sala de Lectura no es fa responsable del control i la sortida dels menors d´edat.
ARTICLE 3- DRETS DEL USUARIS
• Dret a rebre suport:
Els usuaris poden demanar ajut al personal de la Sala de lectura, que els prestarà el suport necessari per facilitar-los l’ús dels
serveis i els iniciarà en les tècniques de recerca del fons.
• Dret de participació:
En l’ampliació i renovació del fons bibliogràfic i audiovisual i en l’aplicació de la política d’adquisicions, es tindran en compte
les desiderates expressades pels usuaris que es poden comunicar directament al personal de la Sala de Lectura.
• Dret d’informació:
1. Els usuaris de la Sala de lectura tindran dret a sol•licitar informació sobre el fons de què disposa la Sala de Lectura,el seu funcionament i la normativa.La present normativa restarà a disposició de tots els usuaris perquè la puguin consultar dins de la nostra pàgina web.
2. Com a mínim un resum d’aquesta normativa s’exposarà en un lloc visible de la Sala de Lectura. Així mateix, s’exposarà
l’horari d’atenció al públic i dels serveis .
3. S’anunciaran les activitats i els actes que s’organitzin amb el temps suficient i de la forma més convenient per garantirne
la difusió entre el major nombre possible de gent.
ARTICLE 4- DEURES DELS USUARIS
Per tal de gaudir de la Sala de Lectura en les millors condicions:
1. Es respectaran els altres usuaris, el personal del centre, el fons i els béns de la Sala de Lectura.
2. La Sala de Lectura declina tota responsabilitat sobre els béns personals dels usuaris.
3. En acabar la consulta d’un document es deixarà en un dels llocs destinats a aquest ús.
4. Es mantindrà una actitud correcta i es romandrà en silenci.
5. Els usuaris s’hauran d’abstenir de:
– Menjar, beure, fumar o entrar animals a la Sala de Lectura
– Escriure o fer senyals en cap document.
– Reservar punts de lectura
– Malmetre o maltractar qualsevol dels béns mobles i immobles que integren el conjunt de la Sala de Lectura.
– Canviar de lloc el mobiliari i els equipaments de la Sala de Lectura.
– realitzar activitats que puguin molestar els altres usuaris o entorpir el funcionament normal de la Sala.
– Ratllar les pissarres destinades a cursos de formació.
– Connectar els telèfons mòbils sense mode silenciat, i contestar les trucades dins les instal·lacions.
Si algun d’aquests deures no es compleix, el personal té potestat per cridar l’atenció sobre el fet. En casos greus o flagrants es
pot expulsar l’usuari de la Sala de Lectura.
La conducta dels usuaris haurà de ser sempre correcta i respectuosa, tant envers la resta d’usuaris com del personal. Si no
fos així, les treballadores del centre podran expulsar les persones que incompleixin aquesta norma pel temps que s’estimi
convenient. Si l’usuari fos menor d’edat, l’expulsió es notificarà als pares o als tutors.
ARTICLE 5- SERVEI DE CONSULTA I PRÉSTEC DEL FONS DE LA SALA DE LECTURA
1. Tots els materials que integren el fons de la Biblioteca podran ser consultats.
2. Tots els materials que integren el fons podran ser objecte de préstec.
3. E l servei de préstec serà gratuït i obert a tots els ciutadans.
4. La Sal de Lectura es reserva el dret de restringir temporalment el servei de préstec a aquells usuaris que incompleixin la
normativa.
5. El Servei de préstec permetrà emportar-se alhora fins un màxim de 10 llibres, 3 unitats a escollir entre CD-s i CD-ROMs,
3 DVD’s i 4 revistes; en total 20 ítems.
6. Els documents poden deixar-se fins a 30 dies i s’han de tornar puntualment el dia en què acaba el préstec o abans.
7. Es poden demanar pròrrogues, sempre i quan el document no tingui cap reserva prèvia a la sol•licitud de renovació,
trucant per telèfon a la Biblioteca, avisant per correu electrònic, o bé, presencialment .
El màxim de renovacions són 2 per document.
Cada usuari/-ària podrà realitzar fins a 5 reserves. Un cop se li comuniqui l’arribada del document, disposarà de fins a 5 dies
per passar a recollir-lo, termini a partir del qual s’anul·larà la reserva. Els Canals de comunicació amb usuaris i usuàries
serà el correu electrònic o el telèfon.
8. Per gaudir del servei de préstec s’haurà d’estar en possessió del carnet de préstec, que serà imprescindible per retirar
qualsevol document.
9. El carnet es sol•licitarà personalment a la Sala de Lectura i s’obtindrà gratuïtament després de facilitar les dades personals.
En cas d’haver de renovar-se el carnet, la 1º renovació serà gratuïta, no així les següents, amb l’excepció que hagi estat
robat o malmès pels efectes del temps.
10. L ’usuari comunicarà qualsevol canvi en les dades facilitades.
11. El titular del carnet de préstec serà l’únic responsable dels documents retirats en préstec i, per tant, vetllarà per la seva
integritat i bona conservació i advertirà el personal de la Biblioteca de qualsevol desperfecte que hi observi.
12. L ’usuari que retorni un document malmès o no el retorni, estarà obligat a restituir-lo per un exemplar de la mateixa edició
i característiques de publicació.
13. En cas que no es restitueixi el document, l’usuari n’haurà de pagar el seu import d’acord amb el preu aprovat per les
ordenances de preus públics municipals vigents. Aquests diners es destinaran a la compra dels mateixos documents,
documents similars o que actualitzin els no retornats; en tot cas, sempre s’utilitzaran per comprar material documental o
d’entreteniment característic de la Sala de Lectura.
14. En acabar el termini de préstec, la Sala de Lectura requerirà que retorni el document corresponent a l’usuari que tingui
pendent la devolució. Mentre desatengui el requeriment no podrà fer ús d’aquest servei.
15. Si el carnet de l’usuari està bloquejat per una altra biblioteca, es respectarà el bloqueig.
16. Penalitzacions en el retard en la devolució de documents, si els retards són reiterats, la Sala de Lectura s’aplicarà una exclusió
temporal del servei de préstec a totes les biblioteques públiques de 15 dies, en què l’usuari no pot endur-se res en préstec.
ARTICLE 6- SERVEI DE PRÉSTEC INTERBIBLIOTECARI
A través del servei de préstec interbibliotecari es podrà prestar el fons propi de la Sala de Lectura i de les altres biblioteques
que integren el Sistema de Lectura Pública:
1. Es podrà restringir aquest servei en aquells casos que sigui possible solucionar el requeriment amb el propi fons.
2. Estaran excloses d’aquest servei les novetats, fins a l’arribada del següent lot.
3. El servei serà gratuït i es realitzarà a través del Servei de Biblioteques.
4. La Sala de Lectura, en última instància, es reserva el dret de denegar un préstec interbibliotecari per motius tècnics o
d’oportunitat.
5. Les normes relatives al servei de préstec també seran d’aplicació al servei interbibliotecari.
ARTICLE 7- SERVEI DE REPROGRAFIA
1. La màquina fotocopiadora funcionarà en règim d’autoservei.
2. L’usuari del servei observarà les normes legals vigents en matèria d’escrits, publicacions, reproduccions o còpies i
pagarà el preu públic corresponent a les còpies i impressions que realitzi.
ARTICLE 8- NORMATIVA SERVEI ORDINADORS USUARIS
1. Els ordinadors destinats als usuaris seran de lliure accés a tothom i gratuïts. Cal, però, tenir el carnet de la Xarxa de
Biblioteques per utilitzar-los.
2. L’objectiu del servei serà garantir la possibilitat d’accés a Internet i als programes informàtics més generals a tota
la població i potenciar-ne l’ús i el coneixement. Les hores de connexió no poden ser, però, consecutives. El mateix
sistema avisa del temps que va quedant-li a l’usuari.
3. L’usuari haurà de facilitar les seves dades personals el primer cop que accedeixi al nou sistema.
4. Només es podrà retirar informació de la xarxa en suport magnètic o imprès dins dels límits que permetin la legislació
vigent, la propietat, l’autor i qualsevol altra norma ètica o exigència implícita o explícita establertes en cada cas.
5. Està totalment prohibit visualitzar des de la Biblioteca pàgines web de tipus violent o pornogràfic, així com totes
aquelles que atemptin contra els drets humans o la dignitat de les persones.
6. Cal respectar els equips i el material per tal que tothom en pugui fer ús i estiguin sempre en òptimes condicions.
7. Quan ho necessiti, l’usuari haurà de guardar-se la informació en un Cd-Rom o lector de memòria.
8. No es poden instal·lar jocs, utilitzar els ordinadors per jugar ni per participar en xats.
9. No es poden introduir DVD´s i només els CD-Roms de la Biblioteca o aquells que s’usin per emmagatzemar informació.
10. No es pot instal·lar software aliè al dels propis ordinadors.
11. No es poden sentir els altaveus, per preservar el necessari ambient de silenci de la biblioteca.
12. A cada ordinador només hi poden haver 2 usuaris connectats simultàniament com a màxim.
13. Durant el temps de connexió es guardarà el màxim silenci possible.
14. Quan l’usuari vulgui imprimir ha de comunicar-ho al personal de la biblioteca. Les impressions van a càrrec de
l’usuari, segons els preus vigents.
ARTICLE 9- ACTIVITATS
1. Les activitats que s’organitzin a la Biblioteca seran de lliure accés a tots els ciutadans. Per motius de capacitat o en cas
d’estar dirigides a un sector de públic determinat es prioritzarà i limitarà l’accés a les activitats.
2. Les activitats seran gratuïtes sempre i que no es fixin preus públics perquè siguin de caràcter especial, interès restringit o
per necessitat d’autofinançament.
3. En cas que es prevegi que el desenvolupament de les activitats afectarà els altres serveis, s’haurà de comunicar amb la
suficient antelació als usuaris, amb indicació expressa de la causa, els dies i les hores que es produirà i la limitació o la
suspensió temporal del servei afectat.
Campllong, 16 de maig de 2019
Lluís Freixas Vilardell
Alcalde