La Diputació de Girona s’ha compromès a fer accessible els seus llocs, de conformitat amb la Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell de 26 d’octubre i el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre.
Aquesta declaració d’accessibilitat s’aplica a www.bibgirona.cat.
Situació de compliment
Aquests llocs web són parcialment conformes amb el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, degut a les excepcions i a la manca de conformitat dels aspectes]que s[indiquen a continuació.
Contingut no accessible
El contingut que es detalla a continuació no és accessible per les raons següents:
Manca de conformitat amb el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre.
- Hi pot haver errors puntuals d'edició en alguna pàgina web tant a continguts HTML com a documents finals,publicats amb data posterior al 20 de setembre de 2018.
- Inexistència d'alternatives textuals.
- Problemes puntuals de contrast de color insuficient
- L'ús d'encapçalaments no és clar.
- L'agrupació estructural no és completa.
El contingut no entra dins l'àmbit de la legislació aplicable.
- Hi pot haver arxius ofimàtics o formularis web publicats abans del 20 de setembre de 2018 que no compleixin totalment els requisits d'accessibilitat, tot i que s'ha procurat que la majoria sí que els compleixin.
Preparació de la declaració d’accessibilitat
Aquesta declaració ha estat preparada amb data 5 de novembre de 2021. El mètode utilitzat per preparar la declaració ha estat una autoavaluació portada a terme pel mateix organisme.
Presentació de suggeriments, queixes o reclamacions
Qualsevol persona pot demanar el compliment de requisits d’accessibilitat per mitjà de l’adreça serveidebiblioteques@ddgi.cat, o bé per via telefònica al 972 42 65 30 o presencialment a carrer Bernat Boades 10, baixos, de Girona (CP 17005).
Es poden presentar sol·licituds d’informació accessible i queixes adreçant un escrit al Registre de documents de l’organisme, a l'adreça pujada de Sant Martí, 4-5, de Girona (CP 17004) o per mitjà de la seu electrònica.
En cas de desacord amb la resposta a la sol·licitud d’informació accessible o a la presentació d’una queixa, la persona interessada pot iniciar una reclamació adreçant un escrit al Registre de documents de l’organisme, a l’adreça [adreça postal] o per mitjà de la seu electrònica. Aquest procediment de reclamació (previst a l'article 13 del RD 1112/2018) entrarà en vigor el 20 de setembre de 2020.
Les comunicacions formulades pels motius indicats a aquest apartat seran ateses per l’Oficina de Difusió com responsable en matèria d’accessibilitat web de l’organisme.
Com demanar contingut en un format accessible
Si necessiteu informació en un format diferent, contacteu amb nosaltres a través del correu serveidebiblioteques@ddgi.cat indicant:
- La URL del contingut
- El vostre nom i correu electrònic
- El format en què necessiteu la informació
Informació complementària
El Servei de Biblioteques de la Diputació de Girona treballa per complir en el grau més alt possible els requeriments d’accessibilitat per facilitar l'accés universal als continguts a totes les persones que el consulten, independentment de les seves capacitats, físiques, sensorials o intel·lectuals, i dels sistemes o recursos utilitzats (navegador, dispositiu, velocitat de connexió, etc.).
D’acord amb la Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell de 26 d’octubre de 2016 els webs i aplicacions mòbils del sector públic han de ser accessibles, accessibilitat que s’ha d’aconseguir d’acord amb la norma UNE - EN 301 549:2019, de requisits d’accessibilitat. Aquesta norma es basa principalment en les Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 publicades pel World Wide Web Consortium (W3C) l’agost de 2018.
El web està optimitzat per a una resolució de [1.024 x 768]. Si es disposa d'un monitor amb més resolució, la mida de lletra es veurà massa petita en alguns casos. Les fonts s'han definit de manera que sigui possible ampliar-ne o disminuir-ne la mida des de les opcions del navegador.
Aquest web ha estat provat i està optimitzat per als navegadors compatibles amb HTML5 i les versions admeses pels fabricants. La utilització de navegadors diferents o de versions no admeses pels fabricants pot no permetre una visualització correcta o disponibilitat de documents o d'altres funcionalitats. Es poden obtenir actualitzacions o navegadors a les pàgines web dels proveïdors dels navegadors.
D’altra banda, per al funcionament correcte del web, el navegador ha de tenir habilitat l'ús de JavaScript i de galetes (vegi’s l'apartat Política de cookies).
A causa del gran nombre de documents posats a disposició des del lloc web poden existir continguts que no compleixin les pautes d'accessibilitat exigibles. Agrairem rebre qualsevol suggeriment o indicació per mitjà dels canals indicats a l’apartat “Presentació de suggeriments, queixes o reclamacions”.
Horari de 4 de novembre a 31 de març
dilluns de 15:00 a 19:30h.
Dimarts de 9:30 a 13:00 i de 15:30 a 19:30h.
Dimecres de 9:00 a 13:00 i de 15:30 a 19:30h.
Dijous de 9:30 a 13:00 i de 15:30 a 19:30h.
Divendres de 9:30 a 13:00 i de 15:30 a 19:30h.
Dissabte i diumenge romandrà tancada
C. de Bonaventura Carreras, 11
17255 Begur
Tf. 972624305