Guies de lectura
Image

Cartes

(Diari de Girona. ).
Dossier de premsa

Resum:

Celrà i els franquistes
lluís camps i sagué celrà
Acabo de llegir en les planes del Diari de Girona que l´Ajuntament de Celrà ha tret un monòlit que estava situat a l´entrada del poble pel Congost, el qual recordava els assassinats de tretze persones esdevinguts l´agost del 1936 pel simple fet de ser religiosos o tenir idees polítiques diferents. En aquelles primeres setmanes d´esclatar la Guerra Incivil de ben segur encara ningú sabia qui era en Franco, per la qual cosa no es pot dir, com diu la notícia, que fossin «franquistes».
Això també serveix per quan es titlla als germans Sàbat de «franquistes». Els germans Sàbat Arnau, fills de can Sàbat de Celrà, moriren en acció de guerra a la...

Font de l'article:
http://www.diaridegirona.cat/opinio/2016/11/22/cartes/815844.html?utm_source=rss