Guies de lectura
Image

Engeguen un estudi a quatre CAP gironins per millorar el diagnòstic de la síndrome de l'intestí irritable

(Diari de Girona. ).
Dossier de premsa

Resum:

Els centres d'atenció primària (CAP) de Santa Clara de Girona, Anglès, Cassà de la Selva i Banyoles, juntament amb el servei de digestiu dels hospitals Trueta i Santa Caterina, i en coordinació amb el laboratori clínic territorial de Girona, han posat en marxa un estudi per avaluar la incorporació d'un test basat en marcadors microbians fecals per al diagnòstic de la síndrome de l'intestí irritable. L'estudi inclourà prop de 970 persones amb símptomes compatibles amb aquesta síndrome, que afecta aproximadament un 11% de la població europea i motiva que més del 60% de les persones que la pateixen consultin el personal mèdic.Actualment, el diagnòstic pot demorar-se perquè requereix múltiples v...

Font de l'article:
https://www.diaridegirona.cat/comarques/2025/11/27/engeguen-estudi-quatre-cap-gironins-124176925.html