“A inici de mandat els governs locals apugen els tributs”
(El Punt. ).Resum:
Anglès és professor agregat de la UOC especialitzat en matèria tributària.
Tota la despesa local descansa massa sobre l’IBI?Entre el 2002 i el 2004, es va suprimir bona part de l’IAE. L’ICIO, de construccions i obres, o les plusvàlues, són molt conjunturals. Ja es va veure amb la crisi del 2008, després de la bombolla immobiliària. Els ajuntaments tenen certa autonomia amb les ordenances i els intervals de l’IBI, però en general és un tribut que va molt a l’alça i ha esdevingut el més important. En molts municipis, per sobre del 50% o fins i tot per sobre del 60%. Pràcticament tota la despesa estructural fixa.Els valors cadastrals funcionen, tal com estan establerts?La fórmula de càlcul és ...
Font de l'article:
http://www.elpuntavui.cat/societat/article/10-administracions/2508347-a-inici-de-mandat-els-governs-locals-apugen-els-tributs.html
