‘Desconnexid’ televisiva

TVE no retransmet la mobilitzacié pel Canal 24 Horas, Que fa connexions
amb Salt i Barcelona. L'acte d'Arc de Triomf s'havia de sequir pels webs, els
de RTVE i Antena 3

A Twitter, Queixes per la cobertura “excessiva” al ‘Telediario'

L' ultima Diada abans de la independéncia i la “d'una preséncia
institucional sense precedents”, son dos dels titulars coincidents
de les teles espanyoles. PerQué a banda del temps, uns Quinze
minuts destinats a la noticia d'obertura, la desconnexid televisiva
s'exemplifica sobretota TVE [http://lwww.rtve.es/] , amb un historial
de manipulacié informativa
[http:/lIwww.consejoinformativostve.es/] , poc sibil-lina. No va
retransmetre la mobilitzacié pel seu Canal 24 Horas
[http:/lIwww.rtve.es/directo/canal-24h/] . No se'n va fer un seguiment
fins a dos quarts de sis de la tarda —en directe, havent deixar
passar I'hora clau de les 17.14 h—i van repetir un muntatge amb
imatges d'estelades i gent. Aixo si, van fer connexions puntuals al
llarg de la tarda, a més de destacar la “territorialitzacio” de la causa

Miles de personas flenan
drifiesticla ‘ marchas independentistas
ataluia e -

Multitudinaria marcha a favor de la
independencia de Catalufia

Otra Diada multitudinaria

e - independentista, amb la “meitat de participacio’ i “menys estelades
Portades de les edicions digitals dels diaris espanyols alg balcons”. La primera connexio, amb S?”’ ,perQue hi hav'?
Foto: ArxiuL. Puigdemont. Abans de donar pas a la periodista Olga Rodriguez, el

presentador Aleix Barreiro va remarcar Que per “primer cop trencava la neutralitat del seu carrec’, idea Que
també van subratllar Antena 3 i Tele 5. Una segona reportera, Sandra Morales, a Arc de Triomf, va destacar la
simbologia de l'acte —els batecs del nou cor de la Republica Catalana—amb un “diuen”. Als webs de RTVE i
Antena 3 —en un apartat petit Que crida I'atencidé per un botonet vermell Que diu “directes’- es podia seguir el
senyal televisiu Que oferia I' ANC [http://assemblea.cat/] . A més d'Iceta, Albiol i Arrimadas, TVE, els unics, van
donar veu a Societat Catalana.

Va ser diferent |a repercussio de la Diada en un canal informatiu public amb un 0,7% d'audiéncia Que el que TVE
exhibia a les xarxes socials on piulava amb molta intensitat al llarg de la tarda noticies del mati. A més, els
Telediario hi van dedicar una cobertura “ excessiva [http://twitter.com/dQuerog/status/774959536830607360] ",
segons alguns espectadors Que hivan piular en contra.

Lamentable Que en @tve_tve [https:/twitter.com/tve tve] dedique los primeros 15 minutos del informativo a la
Diada. Hay vida mas alla de Catalufia @Albert_Rivera [https:/twitter.com/Albert Rivera]

— antoniogigirey (@antoniogigirey) September 11, 2016
[https:/itwitter.com/antoniogigirey/status/774960124645498880]

Algunes frases per desactivar la transcendéncia: a Tele 5 [http://www.telecinco.es/] van explicar la historia, com
a anécdota, del cant d'Els segadors, un clam de “fa 400 anys”. A Antena 3 es van fixar en Mas: “Li ha costat una
mica, perd ha cantat independéncia.” A La Sexta [http://www.lasexta.com/] —a la nit Ana Pastor va entrevistar



Ada Colau- hi posaven poesia amb “clamor’, “marea d'estelades” i “un mateix batec, a l'unison”.“Fins i tot Artur
Mas estava encantat’, va reblar Cristina Villanueva.

Publicat a:

-El Punt Avui. Comarques Gironines 12-09-2016 Pagina 39
-El Punt Avui. Barcelona 12-09-2016 Pagina 35

-El Punt Avui. Camp i Ebre 12-09-2016 Pagina 35

-El Punt Avui. Lleida 12-09-2016 Pagina 35

-El Punt Avui. Maresme 12-09-2016 Pagina 35

-El Punt Avui. Catalunya Central 12-09-2016 Pagina 35

Font del document:
http://lwww.elpuntavui.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/1003091-desconnexio-televisiva.html?cca=1&piwik_campai
gn=rss&piwik_kwd=nacional&utm_source=rss&utm _medium=nacional&utm_campaign=rss&f=El+Punt+Avui



