
Condemnen l«ABC i Telemadrid a indemnitzar l«imam de Salt

Un repor tatge vinculava el president de l'associaci� Al Hilal de Salt,

Mohamed Attaouil, amb el terrorisme islamista

ACN |

El Jutjat de Primera Inst�ncia 2 de Girona ha condemnat el diari ABC a indemnitzar amb 30.000

euros Mohamed Attaouil, president de l'associaci� Al Hilal de Salt i interlocutor de la comunitat musulmana amb

l'Ajuntament de Salt (Giron�s). Segons la sent�ncia, un ar ticle titulat 'El califa Attaouil impulsa des del seu basti�

de Salt l'expansi� salaf ista' atempta contra el seu dret a l'honor. Una altra sent�ncia, aquesta del Jutjat de

Primera Inst�ncia n�mero 1 condemna Telemadrid a indemnitzar el mateix Attaouil amb 2.000 euros i amb 400

euros m�s a l'imam Rachid Menda per vincular-los amb el terrorisme islamista en el repor tatge 'Els imams de la

gihad'. Les sent�ncies no s�n fermes i es poden rec�rrer.

Les dues sent�ncies condemnen els dos mitjans de comunicaci� a retirar els continguts que segons el tribunal

atempten contra l'honor de l'imam Rachid Menda i el president de l'associaci� al Hilal Mohamed Attaouil, a fer

p�blica la sent�ncia aix� com a disculpar-se i a indemnitzar els dos homes amb un total de 32.400 euros pels

danys i perjudicis causats. Cap de les sent�ncies s�n fermes i es poden rec�rrer interposant recursos

d'apelálaci�.

El diari ABC va publicar el 14 de mar� l'ar ticle titulat 'El califa Attaouil impulsa des del seu basti� de Salt

l'expansi� salaf ista' que comen�a dient "Mohammed Attaouil i l'imam Rachid Menda impulsen des del seu feu de

Salt, cap a altres punts d'Espanya, la preocupant expansi� del salaf isme, el corrent m�s radical de l'Islam, que

predica la no integraci� dels musulmans en la 'corrupta' societat occidental". Per considerar que aquest ar ticle

�s una intromissi� iláleg�tima a l'honor, el lletrat Benet Salellas va formular una demanda davant del jutge

demanant que el mitj� rectif iqu�s, fes p�blica una disculpa i indemnitz�s Attaouil amb 30.000 euros.

La sent�ncia considera que l'ar ticle vincula clarament Mohamed Attaouil amb el terrorisme islamista perqu� en

un mateix text fa coincidir els termes salaf ista amb integrista i fan�tics. A m�s, el text va precedit d'una editorial

del diari que diu textualment que "el proselitisme salaf ista s'est�n i les seves conseq��ncies, com l'11M de fa set

anys, s�n una ferida que encara no ha cicatritzat". Per aix�, la titular del jutjat, Olga Bautista, conclou que la

lectura dels textos inciten "per suposat" a "t�mer que l'integrisme islamista m�s radical tingui una de les seves

bases al municipi de Salt".

A m�s, la sent�ncia recull que l'ar ticle de l'ABC f ins i tot arriba a fer refer�ncia a la "manipulaci�" que la v�ctima

faria de l'Ajuntament de Salt perqu� af irma que va "vendre" davant l'anterior alcaldessa de Salt que els disturbis

no havien anat a m�s "gr�cies a la seva capacitat de manar en la comunitat musulmana". Segons la sent�ncia,

l'ar ticle "no �s vera�" i �s "innegable" que la publicaci� vincula la feina que fa Mohamed Attaouil amb "la

propagaci� de l'islamisme m�s radical i els actes terroristes". Per aix�, la sent�ncia conclou que "�s evident" que

l'ar ticula atempta contra l'honor de la v�ctima.

"No es nega que el senyor Attaouil sigui salaf ista, per� una cosa �s practicar l'Islam 'en estat pur' i una altra molt

diferent que el salaf isme sigui una corrent terrorista, integrista o radical que tingui vinculaci� amb l'integrisme

isl�mic o amb els mujahidins que combaten en pa�sos com l'Afganista i Iraq a les tropes d'Europa i Estats Units,



tal i com ref lexa l'ar ticle", recull la sent�ncia. Per aix�, reconeix que hi ha una vulneraci� del dret a l'honor i

estima integrament la demanda interposada pel lletrat en nom de Mohamed Attaouil.

La sent�ncia condemna el Diario ABC S.L. a retirar de la p�gina web la publicaci� de l'ar ticle, l'obliga a fer p�blica

una disculpa i a donar a con�ixer la sent�ncia tant en l'edici� en paper com al web i a indemnitzar Attaouil amb

30.000 euros per danys i prejudicis. A m�s, tamb� li imposa l'abonament de les costes processals. La sent�ncia

no �s ferma i �s pot rec�rrer.

Els dotze imams de la gihad

L'altra sent�ncia �s en relaci� al repor tatge 'Els dotze imams de la gihad' que la Televisi� Auton�mica de Madrid,

Telemadrid, va emetre el 7 d'octubre del 2010. En el repor tatge, s'atribueix a Attaouil la condici� d'imam i es

vincula la seva professi� de la corrent salaf ista de l'islam amb el gihadisme, ent�s com "la guerra a occident".

L'audiovisual tamb� qualif ica de "molt radical" i de tenir "sentiments antioccidentals i odi cap a Espanya" l'imam

de Salt, Rachid Menda. Juntament amb 10 suposats imams que apareixen al repor tatge, els vincula amb el

terrorisme islamista contra occident.

Segons recull la sent�ncia, el repor tatge atribueix a Attaouil la condici� d'imam quan no ho �s, sin� que �s el

president de l'associaci� musulmana Al Hilal i actua d'interlocutor de la comunitat isl�mica amb l'Ajuntament de

Salt. A m�s, el qualif ica de ser un dels imams "m�s radicals", "extremistes" i "m�s perillosos" del pa�s. Rachid

Menda s� que �s imam i per aix� la sent�ncia considera que la informaci� individualitzada que fa refer�ncia a ell

est� emparada per la preval�ncia del dret a la lliber tat d'informaci� i d'expressi�.

Tot i aix�, la sent�ncia recull que l'audiovisual alterna la narraci� amb imatges d'atemptats terroristes que

vinculen el conjunt d'imams amb el terrorisme. Per aix�, estima nom�s parcialment la demanda interposada pel

lletrat Benet Salellas i condemna Telemadrid a retirar el web el repor tatge, a rectif icar p�blicament i a

indemnitzar Attaouil amb 2.000 euros i a Menda amb 400.

Els demandants reclamaven indemnitzacions de 15.000 euros per la lesi� al dret a l'honor i de 15.000 euros m�s

per la lesi� al dret d'imatge perqu� sur ten en diverses ocasions a l'audiovisual sense haver donat consentiment.

La sent�ncia no ha estimat aquest punt de vista perqu� considera que els dos s�n personatges p�blics i que no

existeix cap vulneraci�. Aquesta sent�ncia tampoc �s ferma. Salellas ja ha anunciat que est� estudiant

rec�rrer-la perqu� considera que la quantia de les indemnitzacions �s baixa.

Font del document:

http://www.diaridegirona.cat/girona/2011/12/15/condemnen-labc-telemadrid-indemnitzar-limam-salt/536450.html?utm_s

ource=rss


