Normes d'ús

NORMES D'ÚS


La missió de la Biblioteca Pere Calders és promoure el desenvolupament cultural, creatiu, personal i professional de tots els ciutadans de Llançà i els del seu entorn, o que hi tinguin alguna relació.


Com a servei públic i gratuït, la Biblioteca ajuda a garantir la igualtat d'oportunitats d'informació i adeqüa els seus serveis a les necessitats de la població tot integrant-la dins el moviment cultural i de lleure del municipi.


Volem treballar amb eficiència i eficàcia mirant decididament cap al futur des de la nostra perspectiva local, amb el compromís de millorar d'una forma permanent.


Per arribar a aconseguir la nostra missió, necessitem la col•laboració de tots els ciutadans, facilitant així l'ús d'aquest servei i assegurant la convivència dins de la biblioteca. És per això que s'ha elaborat aquesta normativa d'ús i es demana als usuaris que la segueixin i respectin.

 

  •  Accés a la Biblioteca
  •  Requisits per a la convivència i bon funcionament
  •  Condicions d'ús dels serveis
  •  El carnet de la Biblioteca
  •  Ús d'Internet
  •  Es poden emportar com a màxim 30 documents al mateix temps entre:

 

        15 documents en format paper (repartits en 7 revistes i 8 llibres) durant 30 dies.

        15 documents en format audiovisual (5 dvd's, 5 cd's i 5 cd-roms) durant 30 dies


1. Accés a la Biblioteca

  •  La Biblioteca és un servei públic municipal obert a tots els ciutadans en els dies i hores que indica l'horari.
  •  Els infants menors de 6 anys han d'anar acompanyats d'una persona adulta i no se'ls pot deixar sols a la sala infantil.
  •  Els usuaris menors de 14 anys no poden accedir a les zones reservades als adults, excepte en els casos permesos pels responsables de la Biblioteca.
  •  El personal de la Biblioteca pot demanar la identificació dels usuaris quan ho consideri necessari.

 

2. Requisits per a la convivència i el bon funcionament

  •  La Biblioteca és un centre comunitari on ha de regnar la convivència i el respecte mutu. Cal mantenir-hi una actitud correcta; s'hi ha d'evitar sorolls, comportaments o activitats que puguin interferir en el bon funcionament dels serveis o molestar els altres usuaris.
  •  Cal respectar el silenci i l'ordre, i per tant, s'utilitazarà de forma individual (tots els serveis, inclús l'Internet) i no es podran fer treballs en grup, ni treballs manuals amb cartolines i tisores.
  •  Per raons de seguretat i higiene no es pot fumar ni pendre cap aliment o beguda.
  •  No es poden bellugar les cadires del seu lloc.
  •  Cal desconnectar els telèfons mòbils, o posar-los en silenci, durant la permanència a les sales.
  •  El personal responsable de la Biblioteca pot expulsar del recinte, de forma temporal o permanent, a aquelles persones que incompleixin aquesta normativa d'ús o d'altres normes elementals de convivència, civisme i utilització de bens públics.

 

3. Condicions d'ús dels serveis

  •  Cal deixar les motxilles, bosses o altres objectes personals, a les taquilles de l'entrada. La Biblioteca no es fa responsable d'aquests objectes, ja que els usuaris n'hauran de tenir cura.
  •  La sala de lectura serveix per a consultar els fons de la Biblioteca. Per tant, es prioritzaran els usuaris que facin ús d'aquest fons.
  •  Els punts de lectura a les sales no es poden reservar.
  •  Els usuaris poden accedir lliurement a tots els documents.
  •  Un cop consultats els documents cal deixar-los als carretons; només les enciclopèdies i les revistes i diaris es retornaran al seu lloc.
  •  Els usuaris poden consultar els diversos ordinadors de catàleg o demanar ajuda al personal de la Biblioteca per conèixer els recursos de que es disposa.
  •  Els serveis de la Biblioteca són gratuïts excepte els serveis especials de valor afegit com la impressió de documents, les fotocòpies, la duplicació de carnets extraviats i les despeses de reclamació de documents no retornats dins el seu termini, que tenen establerts preus públics. Aquests preus públics poden ser revisats periòdicament.

 

4. El carnet de la Biblioteca

  •  Per fer-se el carnet cal portar el DNI o el passaport i/o el permís de residència, tot indicant l'adreça correcta i el telèfon. També es pot fer el carnet omplint el formulari per Internet.
  •  Tenir el carnet suposa acceptar les normes de funcionament de la Biblioteca.
  •  El carnet és personal i intransferible.
  •  Els usuaris menors de 14 anys necessiten l'autorització dels pares.
  •  Cal comunicar a la Biblioteca qualsevol canvi de domicili.
  •  En cas de pèrdua cal comunicar-ho immediatament.
  •  El carnet serveix per a totes les biblioteques del Sistema de Lectura Pública de Catalunya.

 

5. Ús d'Internet

  •  Per utilitzar aquest servei és necessari tenir carnet de biblioteca pública.
  •  Les sessions tenen una durada màxima de d’una hora per l’ordinador de reserves, mitja hora per la resta d’ordinador i un quart per l’ordinador de sessions ràpides.
  •  No està permès entrar a xats, jocs, pàgines de caire sexual o de continguts visuals que puguin ferir la sensibilitat d'altres usuaris.
  •  Els menors de 14 anys necessiten l'autorització dels pares, conforme els permeten utilitzar Internet sota la seva responsabilitat.

 

6. Servei de préstec

  •  Cal presentar sempre el carnet.
  •  Amb aquest serveix s'ofereix la possiblitat d'endur-se a casa els documents de la biblioteca: llibres, cd's, videos, dvd's, revistes i cd-roms.
  •  Les obres de referència, el fons especial Pere Calders, la Col•lecció Local sobre Llançà i la Mar d’Amunt, i els últims números de revistes i diaris, són exclosos de préstec, així com algun document molt consultat o que el personal cregui que no surti de la biblioteca per un període determinat.
  •  Es poden emportar com a màxim 30 documents al mateix temps entre:

 

       15 documents en format paper (repartits en 7 revistes i 8 llibres) durant 30 dies.

       15 documents en format audiovisual (5 dvd's, 5 cd's i 5 cd-roms) durant 30 dies.

  •  Passat el seu termini, qualsevol document en préstec pot ser renovat fins a 2 vegades, sempre i quan cap altre usuari l'hagi reservat. La renovació es pot fer a la Biblioteca, per telèfon, per correu electrònic o per Internet
  •  Cal tenir cura dels documents deixats en préstec i per tant no es poden doblegar les pàgines dels llibres, ni subtrallar ni retallar cap mena de document
  •  En el cas dels audiovisuals, cal agafar sempre els discos campactes amb cura, evitant cops i ratlladures. Les cintes de video s'han de tornar rebobinades
  •  No es poden fer còpies dels documents audiovisuals.
  •  Cal retornar els documents dins el seu termini. Els retards comportaran despeses de reclamació i/o exclusions temporals del servei
  •  En el cas de pèrdua o deteriorament d'un document, l'usuari haurà de restituir-lo o abonar el seu preu
  •  Es realitzaran préstecs de lots de documents a associacions, escoles i institucions que ho demanin, previ acord amb els directors dels centres
  •  Si un lector vol un llibre que no es troba a la Biblioteca, el pot demanar a una altra biblioteca del Sistema de Lectura Pública de Catalunya que el tingui disponible, mitjançant el servei de préstec interbibliotecari. Els llibres estaran subjectes a la mateixa normativa que els propis.

 

    PREUS PÚBLICS Estan obligats al pagament dels preus públics aquells que es beneficiïn dels serveis o activitats pels quals cal satisfer-los. Aquest preus poden ser revisats o modificats periòdicament. 

« Pàgina anterior

Comparteix aquesta informació:
Comparteix a Twitter Comparteix a Facebook Delicious Comparteix per e-mail Imprimir
Delegat protecció de dades Privacitat Avís legal

Disseny i programació web a càrrec del Servei de Biblioteques de la Diputació de Girona

Face